Tijdens deze tweedaagse voor lesgevers benaderen we stemvorming vanuit verschillende invalshoeken: stem en creativiteit (improvisatie & compositie), stemsturing (bewuste én onbewuste technieken), ritmisch stemgebruik vs. harmonisch zingen met groepen, spreek- en zangstem, vaardigheden van een docent (o.a. dirigeren), het gebruik van een loopstation en effecten tijdens zanglessen ...
Enerzijds reiken we je concrete oefenstof en inspiratie aan om je eigen lessen of vormingssessies actief, actueel én heel muzikaal te maken. Anderzijds krijg je ook input op methodisch vlak en ontdek je een gestructureerde manier om via muzikale middelen de persoonlijke vaardigheden (stemtechniek, muzikaliteit, creativiteit) van mensen te ontwikkelen. Je maakt kennis met een doelenschema en een didactiek voor zanglessen: zangtechniek, samenzang, experimenteel stemgebruik.
We richten ons ook op specifieke oplossingen die een zangdocent moet kunnen verzinnen, zoals het omgaan met verschillende niveaus binnen één groep of met het ontbreken van techniek. Bij de cursus hoort een uitgeschreven verslag van de oefeningen en methodes.
Op www.opek.be vind je meer info over de bereikbaarheid en toegankelijkheid. Bij de eerste sessie word je onthaald door iemand van WISPER die je vertelt waar in/rond het gebouw je precies moet zijn.
Goed om weten als je hier een hele dag cursus volgt: voor de middagpauze kan je zelf een lunch meebrengen, ter plaatse iets bestellen in Café Entrepot of iets kopen in de Lidl om de hoek.