Feedback kan een grote invloed hebben op het leren. Dat ondervinden de docenten en deelnemers in onze cursussen steeds weer. Tijdens deze workshop delen we onze inzichten rond feedback volgens de methodiek van WISPER en toetsen we deze samen met jou aan de praktijk.
Feedback kan verschillende vormen aannemen: via mondelinge dialoog, in geschreven vorm, maar ook handelend in actie-reactie tussen deelnemers onderling. De wisselwerking tussen deze verschillende soorten feedback zorgt voor een krachtig effect op het leren.
De onderwerpen waarop je gericht feedback geeft, hangen samen met de doelen die jij of de deelnemer vooropstelde. Spreek je over het eindresultaat of over de weg ernaartoe? Richt je de feedback op de kwaliteiten/mogelijkheden, op de hiaten, of op beide? Welke woorden werken waarderend en zijn gericht op vooruitgang? En wat is de plaats van de deelnemer hierin (zelfregulatie)?
Tijdens deze workshop ben je deelnemer en docent tegelijk - we maken, oefenen en leren. We zetten in het beeldatelier een fictieve lescontext op poten, en proberen verschillende werkvormen uit op de resultaten, gedragingen en standpunten die daaruit opborrelen. We voelen aan den lijve wat de terugkoppeling met ons doet en vinden vertrouwen om hiermee te oefenen, zodat je feedback nadien in je eigen lespraktijk gerichter en opbouwender kunt inzetten.
Op www.opek.be vind je meer info over de bereikbaarheid en toegankelijkheid. Bij de eerste sessie word je onthaald door iemand van WISPER die je vertelt waar in/rond het gebouw je precies moet zijn.
Goed om weten als je hier een hele dag cursus volgt: voor de middagpauze kan je zelf een lunch meebrengen, ter plaatse iets bestellen in Café Entrepot of iets kopen in de Lidl om de hoek.

