Je wil graag de input van je groep stimuleren én ook echt inzetten tijdens de oefeningen en opdrachten die je hen geeft. Hoe kom je te weten wat er speelt in de leefwereld van de kinderen, jongeren of volwassenen waarmee je werkt? En hoe zet je deze ideeën om in interessant lesmateriaal?
Ideeën sprokkelen en selecteren is een eerste stap om een boeiende sessie in elkaar te steken voor je groep. Via korte speelse oefeningen word je uitgedaagd om zelf ideeën te genereren, open te staan voor ideeën van anderen en zelf actief beeldend aan de slag te gaan.
Een dag lang word je ondergedompeld in concreet praktijkmateriaal en leer je op een inventieve manier beeldende oefeningen te bedenken. Je ontwikkelt de vaardigheid om daarmee een stapsgewijze, logische en inspirerende les te maken. Nadien kan je onmiddellijk aan de slag met de inspiratie en handgrepen die je tijdens deze dag aangereikt worden.
Op www.opek.be vind je meer info over de bereikbaarheid en toegankelijkheid. Bij de eerste sessie word je onthaald door iemand van WISPER die je vertelt waar in/rond het gebouw je precies moet zijn.
Goed om weten als je hier een hele dag cursus volgt: voor de middagpauze kan je zelf een lunch meebrengen, ter plaatse iets bestellen in Café Entrepot of iets kopen in de Lidl om de hoek.